“Uçak” deyince aklınıza “büyük, beyaz, yuvarlak bir burun, görece küçük lastikler, uçları yukarı doğru kıvrılan tuhaf açılı iki kanat, genellikle geç kalkması falan…” gelir. “Hah, bir de uçağa hep sol taraftan binilir!” Peki, neden hep öyle olduğunu hiç merak ettiniz mi?

Uçakların kanatlarının ucu neden kavislidir? Neden kanadın tamamı yere paralel olmak yerine yukarı doğru eğimlidir? Çoğu yolcu uçağının burnu gayet yuvarlaktır ama sivri burunlu uçaklar da var. Peki, buna kim karar veriyor? Hadi görelim!

ZAMAN BİLGİLERİ:

Ticari uçakların kanatları genellikle geriye doğru açılıdır 0:30

Birçok uçak kanadının kavisli ucu olur 0:56

Neden kanadın tamamı yere paralel olmak yerine yukarı doğru eğimlidir? 1:38

Havalanma neden çok önemlidir? 2:13

İniş takımı neden hafif eğimlidir? 2:57

Öyle devasa bir araca göre tekerleri neden o kadar küçüktür? 3:22

Uçak tekerleri neden fazla şişirilmiştir? 3:49

Uçak kanatlarındaki flaşör ışıklar neye yarar? 4:08

Çoğu yolcu uçağının burnu gayet yuvarlaktır ama sivri burunlu uçaklar da var. Neden? 4:35

Yolcular uçağa neden sol taraftan binerler? 5:41

Hava yolu şirketleri yolcuları aynı anda bütün kapılardan alarak neden zamandan kazanmıyor? 6:39

Neden yolcular uçağa her zaman körükten alınmıyor? 7:54

#nedenuçaklar #uçuşsırları #olumlubak

———————————————————–

5 Dakikada Hallet kanalına abone olmak için: https://goo.gl/988RDr
Olumlu bak kanalına abone olmak için: https://goo.gl/aoVCYZ
5 Dakikada Hallet Kizlar: https://is.gd/9e6Ptf
GERÇEK HİKAYELER: https://is.gd/HpUYgh

Müzik, Epidemic Sound: https://www.epidemicsound.com/

Stok malzemeleri (fotoğraflar, çekimler ve diğer):
https://www.depositphotos.com
https://www.shutterstock.com
https://www.eastnews.ru

Yorum Gönderin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir